utorok, 4. februára 2014

Cyprus- The island of Aphrodite


Hi, my dear readers:) I want to tell you little about my past,exactly about where I spent almost one year of
my life.. Not surprise as you can expect from the name of the article that it was in Cyprus :) It's the island in the Mediterranean sea where Aphrodite-goddess of love and beauty was born. I worked there from summer 2012 until summer 2013. Firstly I worked in 5* hotel as a waitress and after I worked in one luxurious restaurant. The experience I gained there is priceless. My english improved very much, as well I can speak greek quite well ( Γιατι διαβαζεις ολα oτι γραφω εδω τωρα; - Why are you reading all I'm writing here now? :D ). I learned what a tough job is..and specially how to cooperate with people from other countries- usually Romanian, Bulgarian, Polish, Filipinese and of course Cypriots :) In summer I used to work many hours and I was totally exhausted but always in free time you could find me on the beach or shopping:D If you have ever thought that work as a waitress is difficult in Slovakia, so you have never worked abroad. And after working at the perfect luxurious restaurant I never want to work as a waitress again and I'm not going to write it in my CV as well :D My boss at my last job there was just a psychopath. Nothing was enough good for him and when I forgot to put a cheese for pasta, you just can't imagine that murderous glance I deserved. Ok, enough about bad moments:) I visited there many beautiful beaches, places and the best parties ever in Ayia Napa. The food in Cyprus is just amazing, I loved almost everything, I tried mussels, octopus etc. but my the most favourite is cheese halloumi and shrimps. I miss the food very much and I'm cooking very often some of the specialities from Cyprus:) I tasted many kinds of new fruit, for example- prickly pear, do you know it? And fresh figs I was taking straight from the tree:) In winter it wasn't so busy at work so I had more free time and I used to spend it reading on the beach, as well running, going to the gym, watching movies( all in English with Greek subtitles) and I was fascinated by growing lemons, limes, oranges and pomelos on the trees:) I can say that after Slovakia and Prague, my third home became Cyprus:) 
Do you have a country besides yours where do you feel like at home?

Ahojte, moji milí čitatelia :) Chcem vám povedať niečo o svojej minulosti, konkrétne to, kde som strávila takmer rok môjho života. Nie je prekvapením, ako už môžte očakávať z názvu článku, že to bolo na Cypre:) Je to ostrov v Stredozemnom mori, kde bola Afrodita-bohyňa lásky a krásy, zrodená. Pracovala som tam od leta 2012 do leta 2013. Najprv som pracovala v 5* hoteli ako čašníčka a potom v jednej luxusnej reštaurácii. Skúseností som tam nabrala na nezaplatenie:) Moja angličtina sa dosť zlepšila a naučila som sa po grécky celkom dobre ( Γιατι διαβαζεις ολα oτι γραφω εδω τωρα; - Prečo čítaš všetko, čo tu teraz píšem? :D ) Naučila som sa, čo je to fakt ťažká práca.. a obzvlášť ako spolupracovať s ľuďmi z iných krajín, väčšinou z Rumunska, Bulharska, Poľska a Filipín a samozrejme s Cyperčanmi a zistila som aj, akí sú povahou :) V lete som pracovala strašne veľa hodín a bola som úplne vyčerpaná, ale vo voľnom čase ste ma určite našli buď na pláži alebo na nákupoch : D Ak ste si niekedy mysleli, že pracovať ako čašníčka je na Slovensku ťažké, tak ste nikdy nepracovali v zahraničí. A po práci v luxusnej perfektnej reštaurácii už nikdy v živote nechcem pracovať ako čašníčka a ani si to neuvediem v svojom životopise :D Môj šéf v poslednej práci bol proste psychopat. Nič pre ňho nebolo dosť dobré, a keď som zabudla priniesť syr na cestoviny, ani si neviete predstaviť, aký vražedný pohľad som si vyslúžila. Vydržala som tam mesiac. Oukej, dosť bolo zlých spomienok :) Navštívila som tam veľa krásnych pláží, miest a bola som na tých najúžasnejších párty v Ayia Nape. Čo sa týka jedla, to je na Cypre, jednoducho fantastické, chutilo mi skoro všetko, ochutnala som mušle, chobotnice, kraby a ďalšie morské plody, ale mojimi najobľúbenejšími pochúťkami sú syr halloumi a krevety. Cnie sa mi po ich jedle a veľmi často varím doma niektoré zo špecialít z Cypru :) Ochutnala som tam aj veľa nových druhov ovocia, napríklad opunciu, poznáte to ? A čerstvé figy som si trhala priamo zo stromu :) V zime sme neboli až tak zaneprázdnení v práci, takže som mala viac voľného času a trávila som ho čítaním si anglických knižiek na pláži, ako aj behaním, chodením do posilňovne, sledovaním filmov(všetky anglické filmy majú v originále s gréckymi titulkami ) a bola som fascinovaná pomarančami, citrónmi, limetkami a pomelami na stromoch:) Môžem povedať, že po Slovensku a Prahe, sa Cyprus stal mojím tretím domovom :) 
Máte aj Vy obľúbenú nejakú krajinu tak, že sa tam cítite ako doma?

Favourite quiet place for relax and walking

At the airport trying Ray-Bans :)

Reading on the beach, totally alone :)
The cats didn't leave me to eat my lunch :D They were everywhere in Cyprus
A view from a bus-stop


At Konnos beach-one of the most wonderful and beautiful
I think that was taken in March- enjoying first strong sunny rays 

In Ayia Napa- Castle club
Wearing flip-flops in April :)

My flat:) (on the right down)

Experiments with hair :D


Konnos beach
Protaras beach
A view from the first flat

Dhekelia beach
Going out

The best chicken kebab !!

Starters for meze-tzatziki, taramosalata, hummus

Little shopping never killed nobody :D
At the pool of the hotel
Enjoying the best frappe !!
My cooking-a pita in oven with mushrooms, cheese and vegetables


Sexy dancer at Ammos club in Makenzy beach- girls ENJOY !!! (as I did :D:D:D )



Awesome shoes, what do you think ?:D

Wow, new breathtaking collection :D
Traditional Cypriot woman :D

Ammos club-outside:)


Hulk, please, don't kill me! I'll be a good girl again :D
The Flintstones club

Goodbye shot- Traffic light/ Proste kapurková semafor :D

BBQ- the best traditional souvlaki( pork meat, vegetable salad and pita)
I love you sushi ♥

Ayia Napa- Castle club

Holidays in Ayia Napa



Of course I had an assistant :) I'm not so good yet in making it :)



At work in my lovely uniform :)

On a walk in Larnaka


An original dress tailored by my friend from Prague
And a bonus at the end :D The very first diving! Saw a big crab and million fishes


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára