štvrtok, 3. apríla 2014

NEW FIND- einkorn / jednozrnka !!!


Ahojte zdravo sa stravujúce kočky :) 
Mám novinku, o ktorú sa chcem s Vami podeliť. Kto nevie, čo to je, tak je to prvý druh pšenice, ktorý sa používal už pred 10 000 rokmi. Všade naokolo som čítala o jednozrnke a videla s ňou veľa receptov, a tak som šla do Bio obchodu a konečne si ju kúpila !! Chcela som si ju na prvýkrát urobiť podľa receptu vzadu na obale, volá sa to Citrónový pilaf z jednozrnky, ale chýbali mi nejaké ingrediencie, tak som to trošku pozmenila a použila som, čo chladnička dala :D A bolo to teda vynikajúce !!! 
Môj receptík ( pre 1 osobu )
1/2 šálky jednozrnky, 1/2 malej cibule, maslo, teplá voda (z varnej konvice :D), 2 malé bobkové listy, trošku citrónovej šťavy, brokolica, stonkový zeler a šupla som aj trošku z iných korenín( podľa chuti :D) ako je sušený cesnak a oregano
Postup:
Na masle si opražíme nadrobno pokrájanú cibuľku. Pridáme jednozrnku, bobkový list a zalejeme teplou vodou. Necháme variť 20 minút, sem-tam premiešame. Potom vložíme na kúsky narezaný zeler a pokrájanú brokolicu a necháme variť ešte 5 minút. Nakoniec prilejeme trošku citrónovej šťavy. Má sa to ešte nechať 10-15 zakryté, ale ja som to nevydržala a hneď jedla :D Dobrú chuť ! 

A napíšte, či Vám chutilo tak, ako mne ;)


Hello all healthy-eating girls :) 
I have news which I want to share with you. Who doesn't know what the einkorn is, it's the first species of wheat used before 10 000 years ago. Everywhere around me I was reading about einkorn and saw many recipes using it, so I went to the Organic Shop and finally I've bought it! I wanted to cook it for the first time according to the recipe on the back of the package, it is called Lemon pilaf einkorn, but I lacked some ingredients, so I changed it a little and I used what the fridge gave me: D And it was excellent! 
My recipe (for 1 person)
1/2 cup einkorn, 1/2 small onion, butter, hot water (from a kettle:D), 2 small bay leaves, a little lemon juice, broccoli, celery stem and I used also a bit of other spices (according to the taste :D) as dried garlic and oregano 
Instructions
Fry the finely chopped onion on a butter. Add einkorn, bay leaves and pour hot water. Let it cook for 20 minutes and from time to time toss it. Then put the pieces of celery chopped broccoli and let it cook for 5 more minutes. Finally pour a little lemon juice. Leave it covered for 10-15 minutes. Bon appetite!

And write me whether you liked it as I did;)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára