streda, 30. apríla 2014

Traditional life in Cyprus :)

Prajem pekný deň :) V tomto príspevku uvidíte, aký bol tradičný život na Cypre. Boli sme na mieste nedaľeko dedinky, kde býva moja láska. Odkedy vstúpil Cyprus do EÚ, tak majú obyvatelia zakázané chovať zvieratá v dedinách kvôli hluku a špine. Takže v domácnostiach stretnete len psov a mačky. Mimo dedín majú farmy a toto krásne miestečko, kde chovajú rôzne zvieratká :) Somárov tam bolo milión, veď bodaj by nie, keď sú to tradičné cyperské zvieratá. A na jednom somárikovi som sa aj povozila :D Jazda bola pomalá a úplne v pohode :) Keď som chcela, aby šiel doprava, potiahla som opratami doprava a naopak. Zastavil sa, keď som potiahla opraty hore k sebe ako môžete vidieť na jednej fotke :D Ďalej tam bol kovbojský salón, v ktorom bolo úplne božsky a ja som si pripadala ako na nejakom divokom západe :D Taktiež tradičný kostolík a domy postavené z hliny a slamy. Bolo tam fakt krásne a tá kľudná atmosféra ma dobila energiou, cítila som sa tam ako v inom svete :) Ak budete niekedy v Larnake, určite to stojí za to tam ísť pozrieť :) A je to ZADARMO ! :D (Ale tak predsa som len prispela nejakým eurom v kostole :) ). A tiež sa tam môžete občerstviť fajným frappe alebo niečím iným, čo sme ale už nestihli, lebo ja som sa o pol 5 poobede ešte vozila na somárovi nezbalená a let som mala o 9 tej :D Takže tak. 

Popozerajte fotky a napíšte mi, čo Vás najviac fascinuje a kľudne sa pýtajte, ak chcete vedieť niečo viac ohľadom Cypru, rada odpoviem :)

Wish you a nice day :) In this post you will see how the traditional life in Cyprus was. We were in the place nearby village where my love lives. Since Cyprus joined the European union, inhabitants are forbidden to keep animals in the villages because of the noise and dirt. So in households you can meet only dogs and cats. Outside the villages they have farms and this beautiful place, where they keep various animals :) There were a million of donkeys, they were traditional Cypriot animals. And I was  riding a one of them :D The ride was slow and totally cool :) When I wanted to go right, I pulled the reins to the right and other way round. He stopped when I pulled the reins up as you can see in one  of the pictures :D Furthermore, there was a cowboy saloon, which was absolutely divine and I felt like somewhere in a wild west :D Also, there were traditional church and houses built of clay and straw. The place and atmosphere was really beautiful and it charged me with energy, I felt there like in another world :) If you are in Cyprus, it certainly is worth to go there to look :) And it's free ! :D ( But anyway I put some euros in the moneybox in the church :) ). And as well you can refresh yourself there with traditional greek ice coffee- frappe or something else, we wanted, but we had to leave, because about 4.30 pm I was still riding on the donkey and my baggage wasn't ready and the flight was at 9 pm :D

Look at the pictures and write me what fascinates you the most or ask me if you would like to know something more about Cyprus :)






The fruit 'mespilo'-taste like pear with lichi :D / Ovocie mespilo- chutí ako hruška mixnutá s liči :D 




My love liked horses the most of all. / Mojej láske sa najviac páčili kone.

All the time only hee-haw, hee-haw, hee-haw :D / Iii aa iii aaa iii aaa :D:D Toto tam bolo celý čas :D



Here I was getting ready for the death ride :D / Tu som sa pripravovala na jazdu smrti :D

STOP, donkey ! I need to take a photo :D:D




Ukážka tradičného života na letisku/ Traditional life in Cyprus shown at the airport
Na letisku bola aj ochutnávka vína, pýtam sa cyperskej ženy, čo to ponúkala, že čo má a či môžem vyskúšať a ona si ma premerala pohľadom a pýta sa: Koľko rokov máš ? :D:D Lichôtka za milión :D Nenamaľovaná vyzerám teda na menej než 18 :D Pekneee :D Odpovedala som, vzala si víno a mizela pryč s úsmevom :D


Aj Vám sa to stáva, že Vám tipujú oveľa menej rokov než máte ? :D

At the airport was also a wine tasting, I asked the Cypriot woman offering it what she had and if I could try and she looked at me and asked: How old are you? :D:D A compliment for a million :D So without make-up I look less than 18 :D Nice :D I answered, took the wine and disappeared with a smile :D


Does it happen to you as well that people guess your age less than you really are? :D





2 komentáre:

  1. Ráda prostřednictvím tebe nakouknu do jiné země. Jejich život a bydlení je velmi zajímavé. :)

    http://www.kajahasidea.blogspot.cz/ (budu moooc ráda za každého pravidelného čtenáře) :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to som rada, ze ta to zaujima, budem v tom urcite pokracovat :)

      Odstrániť