streda, 22. októbra 2014

New York

Môj dlhoročný sen sa pred mesiacom stal skutočnosťou! Veľakrát sa mi snívalo, že som bola v NY- meste mrakodrapov, rôznych kultúr, amerického sna a všetkého toho, čo vidíme vo filmoch :) Konečne som to všetko zažila a videla na vlastné oči. Pocit to bol, úžasný !! Keď som prvýkrát vystúpila na Times Square, ohúrila ma tá výška budov, všetko tam bolo strašne vysoké a veľkolepé :) Ale inak mi vadila špina a zmes rôznych vôní na každom rohu..bolo to také zvláštne! A celkovo mi tam vadila aj rekonštrukcia, ktorá prebiehala snáď všade! Ale tie 3 dni, čo sme tam boli, sme prežili nádherne a stihli sme toho dosť. Mali sme zakúpený CityPass a myslím si, že sa to oplatilo, lebo platiť jednotlivo tie pamiatky, to by nás vyšlo omnoho drahšie. Navštívili sme Empire State Building v jeden deň ráno aj večer, Top of the rock ďalší večer, Sochu slobody, Wall Street, Chinatown, Little Italy, Rockefeller center, pamätník po páde Dvojičiek, Múzeum moderného umenia Moma, prešli sme celý Brooklyn Bridge a prebicyklovali celý Central park :) Po 3 dňoch chodenia od rána do večera sme boli úplne hotové !! :D Chceli sme toho stihnúť ešte viac, ale už sme to nestíhali časovo..A je mi ľúto, že sme nešli do žiadneho baru alebo na párty :/ Báli sme sa ísť samé a nikoho sme tam nespoznali a taktiež po celom dni chodenia sme boli rady, že sme došli na hostel a odpadli sme do postele, nie ešte sa niekam chystať a ísť žiť. Som rada, že som to všetko prežila s mojimi dievčatami !!! Môžem Vám dať pár užitočných tipov: v Chinatown určite zjednávajte ceny :D:D Keď vám povedia cenu, zatvárte sa, že je to veľa a cena v sekunde klesne, uvidíte :D My sme sa na tom zabávali celý čas a nakoniec sme aj výhodne nakúpili. Pred Brooklyn bridge kúpite najlacnejšie magnetky, len za dolár, takže nedajte sa ošaliť a nekupujte niekde za 4 doláry :) A určite odporúčam vypožičať si bicykle, tiež zjednávajte :D A prebicyklujte si celý Central park, je fakt obrovský a najviac si ho užijete, keď splyniete s davom :) A z hlavnej vlakovej stanice si môžete zadarmo zobrať mapu NY, veľmi sa oplatí, lebo je tam všetko pekne zobrazené a nebudete mať problém niečo nájsť. My sme si ani nijak dopredu nič nepripravovali a v pohode sme sa tam zorientovali. Ubytko si ale rezervujte dopredu, môže sa stať, že potom budete ďalej od Manhattanu, čo je trošku nevýhoda. My sme čakali na poslednú chvíľu a potom už nič nebolo, tak sme vzali to posledné- Westway hotel and hostel, ubytko bolo pekné, ale poloha trošku oničom, bolo to totiž 2 zastávky autobusom na metro a metrom tak 15 minút na Times Square-42 St, čo ale nie je nič strašné, ale je oveľa lepšie určite bývať niekde na Manhattane. Taktiež sme si kúpili za 30 dolárov Metrocard a platilo to na všetku hromadnú dopravu, čo je tiež výhodné, lebo jedna cesta stojí 2.50 USD. To je asi tak všetko v skratke :)

Keď Vás to zaujíma, kľudne sa pýtajte na niečo ohľadom NY, rada odpoviem :) 









Výťah vyšiel na 86.poschodie za menej než minútku :) Úplne nám zaľahlo v ušiach..




Central park :)





Loď berúca nás na Staten Island, ostrov, kde je umiestnená Socha slobody :)












Oddychovka po 2-hodinovej makačke na bicykloch :)

Pri múzeu Madamme Tussauds s figurínou Morgana Freemana :)




Psík s dredmi :D Neviete, čo za rasa to je ?? Niečo neskutočné :D


Moje budúce miesto zamestnania :D



Pamätník po jednej z Dvojičiek, hneď vedľa bola ďalšia taká istá fontána..






A Little Italy :)

3 komentáre:

  1. Wow, závidím:D Do NY bych se ráda podívala už jen proto, že miluju Přátele!
    perko101.blogspot.cz

    OdpovedaťOdstrániť